luni, 11 ianuarie 2010

Linguri de mancat, nu de pus pe perete

Nu am treaba cu ornamentele, dar nu vreau sa facem confuzie, lingura, asa cum o vad eu, este pentru mancat.
Nu-mi place ca omul sa o cumpere si sa o tina pe perete, in vitrina sau mai eu stiu pe unde.
Astea sunt linguri din lemn tare, cioplite sa stea bine in mana, nu pe dulap.

Nu au ornamente care sa se incarce cu mancare, sa ramana murdare, ... nu sunt ca cele cioplite din lemn moale, de tei, plop, conifere, ... care sunt bune doar la privit (exceptie cele ale lingurarilor care le vand la piata, la alea le vad rostul).

Astea te tin foarte multi ani, unele toata viata.
Asta de exemplu sta bine si pe stanga si pe dreapta, e foarte usoara si comoda.

Si ea si cealalta sunt cam la 70 lei bucata.
Oare asta are husa din piele ?
Toate au, si husa difera la fiecare, e facuta dupa lingura.

Nu-ti face griji, toate sunt unice, nu vei gasi nici o lingura asemanatoare cu lingura ta.

5 comentarii:

bogdan spunea...

Salut
Frumoase lucruri ai realizat.
Daca nu e un secret, cum finisezi lingurile pentru mancat? Exista ceva special care sa nu afecteze mancarea cu care intra in contact?
Multumesc

bogdan spunea...

Am gasit raspunsul intr-una din postarile anterioare. :)

Micul Mester spunea...

Ai gasit, bun, ca eu n-am mai stiut daca am publicat sau nu comentariul tau, dar banuiam ca s-a strers cand am restartat, ...
Le finisez manual, cu diferite tipuri de hartie abraziva, vreo 7-8 , cu granulatii diferite, apoi le dau cu ulei de masline sau porumb, sau le imersez cateva ore in acest ulei.

bogdan spunea...

Multumesc.
Mi s-a parut foarte interesant genul asta de preocupare si am incercat si eu sa fac cate ceva (in functie de timpul liber pe care nu prea il am).
Am fost curios cum le finisezi pentru ca unele dintre linguri pareau foarte lucioase si am crezut ca folosesti un lac pentru lemn. De asta am intrebat daca folosesti produse care nu interactioneaza in mod negativ cu mancarea. Pentru ca nu am de gand sa fac linguri care sa stea pe pereti, e putin hidos. (cum ar fi sa mancam pe tablouri?)
La imersia in ulei ma gandisem si eu, dar am crezut ca in entuziasmul meu exagarez un pic.
Intentionez sa si fac o proba lingurii de lemn, dar o mai las un timp sa se mai obisnuiasca cu inca vreo 2 bai de ulei. :)

Micul Mester spunea...

Acuma sti cum ii, uleiul completeaza, dar fara o finisare corespunzatoare, no sa ai luciul dorit.
Spre exemplu, finisarea lingurilor imi ia intre o ora jumate si patru ore. Ele lucesc oricum, cu ulei sau fara, ca merg cu hartia abraziva pana la 1200 si uneori 2000.Uleiul nu-l aplic ca sa luceasca ci ca sa protejeze lingura pe perioadele cat sta nefolosita.