luni, 8 februarie 2010

in vizita, ... la padure

A trecut ceva vreme de cand i-am promis lui Vali ca trec la el la gradina sa vedem care-i treaba pacolo, sa sa hotaram ce si cum facem.
Iata ca s-a ivit o portita si profitam de ea.
Are salasul pe loc plat, bine pozitionat. Langa, curge un parau, la cativa zeci de metrii are un izvor fain.
Privirea imi zboara dincolo de garduri, in padurile din fata. Ma intreaba si-i raspund afirmativ.
In padure gasim stejar, salcam si ceea ce cautam pentru urmatoarea lingura : carpen ( nu ca n-as fi vrut si frasin si artar, ... dar na).
Aleg lemnul potrivit, mai dam o tura larga si apoi acasa, ca e de lucru.
Asta-i lingura . Lemnul imi dicteaza cum sa-l cioplesc, iar inspiratia o primesc, nu o caut.
Este o placere sa cioplesc in carpen.
Dupa ore, se contureaza forma. Imi permit margini subtiri si finisaje extreme.
Este un lemn tare, nu gluma. Lingura face din categoria acelora pe care le pot garanta pe o viata intreaga.
Are marime medie, comoda in mana, nici prea adanca nici prea plata, este la fel de buna ca cea mai buna lingura.
Are culoare si consistenta cornului (de animal , nu a lemnului de corn).
Inspira mare incredere, iar finisajul te indeamna sa-ti tot plimbi degetele pe ea.
Nu zic mai multe, ca sa nu ma repet, dar imi place mult carpenul, ii lemn adevarat.

2 comentarii:

toctomerius spunea...

Frumos.
De ceva timp urmaresc blogul tau si imi place consecventa si perseverenta :-).
Am inceput si eu sa "sculptez" ... deocamdata in mesteacan. Apropos care este lemnul pe care l-ai recomanda unui incepator ca mine ? ... O alta intrebare: ce unelte folosesti pentru sculptat si de unde ti le-ai procurat.
Multumesc

Micul Mester spunea...

Incepe cu lemn moale sau cel mult de duritate medie.
Iti recomand sa incerci in salcie, castan, apoi artar,cires, ...
Scule, vezi ca mai gasesti cate ceva despre scule pe blog, cauta pe luna ianuarie.Gasesti cateva cutite, fierastraie, dalti, topor, ...minimul necesar.
Apoi scri pe google cutite si o sa-ti dea mai multe magazine. Intrii acolo si-ti alegi.