sâmbătă, 24 iulie 2010

ar putea fi cutitul meu, ... doar daca nu cumva iti place tie mai mult

Asta-i narod , o pus 100 de poze cu acelasi cutit !
Abia m-am abtinut sa nu pun mai multe.
Ma, pai asta-i cutit bun.
Omul isi alege scula in functie de ce stie sa faca , de ceea ce-si doreste sa faca sau poate de ce anume vede la altii si crede ca i s-ar potrivi.
Asta e ceea ce cred ca ar putea fi cutiul pe placul meu, ... doar daca nu cumva ti-l place si tie si atunci ti-l dau.
Sta fix in teaca, dar na asta e ceva ce tre sa caraterizeze orice cutit, ... desi din pacate nu-i chiar asa.
Nu am vrut sa-i fac maner din lemne nebunesti, scumpe , tratate. Am ales lemnul de mar.
Este un lemn foarte fain. Am lucrat de mai multe ori in mar. E lemn tare si elastic. Are fibra foarte compacta.
Culoarea e faina, asa un rosiatic, inchis.
Nici dinasta nu prea ai unde sa mai vezi.
E cat se poate de echilibrat. La o mana medie cum este a mea, sta excelent.
Permite foarte multe pozitii de lucru.
Este un cutit utilitar, dar un cutit cu care te poti obisnui si pe care il poti lua oriunde .
Tija trece prin tot manerul si e batuta in capat.
Din nou vin cu precizarea ca un cutit nu este conceput sa despice lemnul, aia-i munca de topor.
Dar asa cum il vezi la 20,5 cm (ca 9,5 are lama si 11 manerul), despica la nevoie lemnul pentru foc ( cu conditia sa lovesti in lama cu un butuc, nu cu o piatra, cum mai vezi la baiatul ala pe discovery, ... taranul si actorul), fara sa ai stres ca nu tine. Sunt cutite tari.
I-am pus corn, ca asa am vrut, imi place sa aiba corn in ele, dar merge si fara. Amu daca tot il are, ii mai fain cu.
Teaca e din piele tare si e usoara. Are o culoare maro inchs. Stai linistit, ca nici dinasta n-ai sa vezi, ca nici tecile nu le fac la fel si nu le copiez din alta parte.
Completare (29/07/2010) - sigur nu-i al meu, ca azi am reusit sa-mi fac unul, cu manerul din lemn de nuc, imi place nucul. Nu-i mai frumos decat marul, in nici un caz, dar na, mie imi place.



3 comentarii:

Stavros spunea...

Foarte fain si cutitul asta. Cornul incadrat de fasii de piele are un aspect vizual deosebit.
Da' tot al meu e mai fain :)) Ca e al meu. Glumesc.
E frumos si acesta iar teaca foarte reusita.
Parerea mea- agatatorea la teaca, asa cum ai facut-o acum- un pic mai lunga, e mai eficienta decat o agatatoare mai scurta. Da' acu', depinde de locuri. Prin tufisuri, daca atarna prea mult, e posibil sa se agate de crengi. Depinde de fiecare pe unde merge cu el.

Micul Mester spunea...

Nu-i mai fain ca al tau,... :) e doar diferit.
Cu agatatoarea ai dreptate si eu prefer sa fie mai scurta, dar altora le plac alea mai lungi, iar unii prefera chiar sa balangane. Si cu alea care balangane ai avantaj, dar nu detaliez acum.
Mie insa nu-mi place sa balangane, vreau sa fie cat mai fixa.

Anonim spunea...

miksi ei:)