marți, 20 iulie 2010

si solid si taios

Pai asta iara sta bine in mana.
La o lama buna, i-am facut un maner dintr-o buba de mesteacan (cum nu sti ce-i "buba"- asa ii zicem aici la noi- de mesteacan ? uite e aia la care englezii ii zic birch burl ) pe care am luat-o de la padure, am uscat-o cateva luni, am pregatit-o si am fiert-o cum trebuie. I-am adaugat corn de cerb.
Este vorba de cornul de cerb primit de la Stavros, din Simeria.
E foarte posibil ca asta sa fie cutitul lui.
Interesant cum pleaca cornul, se transforma si se intoarce cutit.
Cu el faci tot ce vrei la padure, dar si acasa in atelier.
Forma simpla si practica, asigura placere la folosire si durabilitatea foarte multi ani.


4 comentarii:

Stavros spunea...

Absolut excelent cutitul. Ca si celalalt care e tot de la tine. Lamele sunt de o foarte buna calitate, manerele sunt tot ce-si poate dori o mana care le cuprind.
Cand il iei in mana simti ca-i facut pentru tine. Iti da posibilitatea folosirii in mai multe prize. Finisajul e de calitate faina de tot. Nu-s aschii care sa te intepe, nu-s colturi care sa-ti faca bataturi. Efectiv se aseaza in palma si ramane acolo cat timp ai nevoie de el.
Felicitari Vasile pentru ceea ce faci. E zdravan cutitul. Lama nu misca deloc in maner, e solida, foarte versatila si, dupa ce am lucrat cu el, scoate fasii de jumatate de milimetru dintr-o bucata de lemn. E o unealta in care pot avea incredere si am siguranta ca nu ma lsasa la greu cand am nevoie de el. Acu', dupa ce-l am, dupa ce l-am "simtit", n-o sa mai folosesc altceva la padure sau la lucru. Si am avut cateva cutite pana acuma, dar nu-s ca asta.
Nu vreau sa creada cineva ca-ti fac reclama si nu-mi place sa aduc laude nefondate. Asemenea scula insa, merita toata aprecierea. O spun ca unul care stie deja ce inseamna sa lucreze cu un cutit de la tine.
Ca sa poti aprecia un asemenea cutit, trebuie sa-l tii in mana, sa-l simti, sa lucrezi cu el. Abia atunci il desoperi si-l simti de ce-i in stare sa faca. Abia atunci devine cutitul pe care vrei sa-l iei cu tine peste tot in natura, cu care ti-i drag sa lucrezi, sa mananci.
Continua sa le faci, Vasile. Is prea bune ca sa nu fie folosite.

Micul Mester spunea...

Ee, is cutite de padure.
Drept ii ca si lu Vlad io placut, ala cu maner din buba de nuc.
Si chiar daca nu v-ar fi placut, nu-i bai, ca mi-l trimiteati inapoi si va faceam altu.
Ma ce-as vrea si eu sa-mi tin unul , ... sper sa reusesc vara asta.

emil b spunea...

Imi pare rau sa-ti dau o veste proasta :) greu vei putea sa pastrezi un cutit, si stii bine de ce. Tu esti de vina, le faci sa stea in mana, sa fie dorite de cineva, iar in momentul in care il cere un utilizator de cutite nu poti sa nu-l dai mai departe, te gandesti ca ai timp sa-ti faci tie altul ...

Micul Mester spunea...

Ai dreptate, ca le dau, ca ma entuziasmez mai tare decat multi care le iau.
Ma pun in pielea omului si-mi amintesc ce fain e sa-ti iei un cutit, abia astepi sa vina, apoi deabia astepti sa tai cu el, si-l iei cu tine peste tot si dormi cu el pe marginea patului, ... sau na asa fac eu. Dupa o vreme te mai relaxezi si-l ti in dulap.