luni, 2 august 2010

al meu asa arata, al tau cum e ?

Nu vreau un cutit care sa luceasca, sa aiba lama si manerul ca sticla. Nu-mi plac nici tecile "perfecte " si in nici un caz nu am nevoie de capse si nituri la ea.
Imi place sa fie din piele, sa fie cusuta cu atat tare, cusatura dubla, iar agatatoarea la curea sa fie fixa, sa nu balangane prea mult (prea mult am zis, nu deloc, ca un pic e cu folos).
Dincolo de aparentul confort al lamelor de inox, prefer otelurile carbon, nu mai detaliez acu, is mai bune la munci. Iar pentru cei ce prefera cutitele scandinave, clar ca lama aia mai negricioasa o sa-i placa.
Sunt dure, dar si elastice (si aici zic ca le-am incercat). Se ascut fain si tin foarte bine.
De ce am ales forma asta ?
Pentru ca asta am gasit, ... sau ?
Nu e asa, cei care stiu cate ceva de lamele astea, stiu si faptul ca de la Brisa se pot aduce foarte multe tipuri, diferite materiale si dimensiuni.
Inafara de ei , mai sunt si altii de la care se pot aduce lame si cutite.
Din cate am analizat, astea au forma potrivita pentru ce vreau eu sa fac , si otelul desi se ascute bine (nu chiar usor sau repede, dar mai repede ca altele) tine mult. Ce-i mai fain e ca nu necesita scule speciale de ascutit, ci se pot ascuti si-n teren. Si asta e foarte important.
Sunt cutite usoare si rezistente.
Au tija lata, poate printre cele mai late din cate am vazut pe acolo (ma refer la astea care au tija ascunsa in maner).
Lama cu grosimea de 3 mm gasesc ca-i cea mai potrivita la padure, mai ales daca vrei sa si cioplesti.
Cat despre cutitul prea aspectuos, daca nu doresti sa folosesti cutitul ca se zgarie lama, sau teaca, ... atunci ala nu-i cutit, e altceva.
Am vazut insa si extrema cealalta. Omul dupa ce taia cu el, il infigea in pamant, in pamant nu in buturuga !
Cutitul tau (al tau am zis, nu cutitul la modul general) este doar atat de bun cat sti tu sa-l folosesti.
Asa ca omul isi alege ce-i place, dar intai trebuie sa invete sa-i placa.
Frumos, cand vine vorba de cutit, poate fi interpretat in multe feluri.
Dar sa nu uitam ca la o unealta, esteticul nu ocupa primele doua locuri. Diferenta dintre un cutit improvizat si unul profesional este de cele mai multe ori data de materiale, dar nu in ultimul rand de forma lui.
Un maner comod face ca munca sa fie usoara, nesolicitanta si eficienta.
Daca scoate scanteie cu amnarul ?
Foarte bine !
Simplu, usor, rezistent, cu el fac treaba.



Niciun comentariu: