joi, 10 februarie 2011

Si unul mare

Mai mare cateodata inseamna munca facuta mai repede.
Merge bine la padure singur sau in combinatie cu unul mic.
Unei lame finlandeze din otel carbon i-am facut maner din mestecan argintiu luat din padurile noastre.
Ales cu atentie si pregatit, parte din arbore devine lucru trainic.
Este mesteacanul care cazut fiind, se va descompune incet incet. Insa bucatile ce intra in lingura , cana si cutit vor ramane inca multi ani de acum incolo.

Manerul lung , dar mai suplu ca la alte cutite mari, asigura priza buna.
In mijlocul manerului am inserat si o felie de radacina de arin pentru un plus de culoare.
Inchei manerul cu cornul cerbului.
Inafara adezivului asigur si prin nituire, nu neaparat pentru ca e nevoie ci mai de graba ca sa elimin orice gand de incertitudine
Teaca e neagra (vopsita, ... no fost renul negru, nu te gandi ca la ei e ca la noi cu oile - oaia neagra- renul negru), din piele de ren si va asigura purtarea in siguranta a cutitului.

Ai prins ideea.
Desi nu obisnuiec, totusi de data asta am tinut cont de dorinta ta si am pus pe teaca si modelele de care-mi ziceai. Dar asta pentru ca aici am avut gand comun.
Iar in partea superioara a ei , am facut si crestele pe langa care rasare de fiecare data soarele.
Imaginea in care cutitul e tinut in mana, te ajuta sa intelegi mai bine proportiile.
Un mare avantaj al cutitelor scandinave este modul in care inbina eficienta la taiere si robustetea cu greutatea redusa.
Cu alte cuvinte tai de numa, nici nu-l simti la curea si nici mana nu-ti oboseste.
Are 205 grame cu tot cu teaca !
In rest, iti doresc ture faine si sa-l folosesti cat mai multa vreme.
Sanatate si numa bine.

2 comentarii:

dodo spunea...

Apai, multumesc frumos pt lucru asta minunat pe care l-ai facut ! Stai linistit ca a fi mult si bine la mine tot asa cum l-ai facut !

Ninulescu spunea...

Doamneeee, asta chiar e incredibil de frumos, cind vad cutite asa faine ma simt tot asa de excitat ca atunci cand am vazut-o pe fosta mea nevasta pentru prima data facand baie in Mures. :)
Felicitari sincere !