sâmbătă, 25 iunie 2011

imi era dor de verde

Si am plecat.
Am prins cald in prima zi. Dupa doar cateva ore de mers incepea sa-mi placa apa ceva mai mult ca de obicei. Dar am tras de un litru vreo 6 ore.
Important e ca am luat maceta. Apropo, daca vrei sa vezi si altceva decat locurile unde se prajesc micii si carnaciorii, e bine sa-ti iei scule sa-ti faci drum.
Potecile nu mai sunt la fel de umblate cum le stiai. Pe langa puietii de tot felul, au napadit si maracinii si urzicile si tot felul de specii ninastea bolunde. Unele te agata, altele te inteapa, altele te ard.
Am avut de ales, sa-mi fie foarte cald , cu pantalon lung sau sa ma zdrelesc pe picioare.
Ghici ce am ales ?
A pai io zgariat is mai tot timpul, asa ca am luat nadragii ai scurti.

In prima zi n-am taiat mai mult de 3 ore cumolat, cu maceta.
Aa, si daca tot eram prin zona, am trecut sa vad si arborii. Is mai mici ca asta de ne place noua, dar au vreme.

In rest, am vazut un bursuc de aproape. Sa vezi numa ca si el o fost curios. Ne-am oprit amandoi si ne uitam unu la altu. Era spre seara si n-am mai facut poza. Oricum n-ar fi stat el atat.

Era mare. Undeva la 18-20 kg, dihania, de doua ori cat Tom.

Era fain, cu albu ala pe cap. Ti-am zis ca am mai vazut unu in Elvetia, de l-am confundat pentru moment cu un caine, da pe ala nu l-am vazut de aproape. Ajung cu putin inainte de lasarea intunericului.

S-a inorat si incepe sa bata vantul din ce in ce mai tare.Inainte de tabara, merg la apa, la pielea goala, sa spal praful, transpiratia si sarurile ramase.

Faina treaba. Iti recomand daca ai unde, sa te speli totdeauna dupa cate-o etapa de umblat. Vei dormi mai bine.Vantul se intensifica si stropii incep sa cada mari si desi. N-a fost usor sa gasesc un loc unde sa nu-mi umfle vatu tenda.
Dar amu ca-s la adapost, mai mosmondesc cate ceva, ca nu ma pot culca asa deodata.
Dimineata adun si merg sa iau micu dejun in alta parte, mai sus, in padure.
Inainte insa am zis sa-ti arat cum prind hamacul. Desi is multi care ti-au aratat tot felul de noduri faine. Eu folosesc de multi ani nodurile astea simple.
De regula nu vad rostul carabinierelor la hamac, decat in cazul unor ploi torentiale si lungi (care-s chiar rare la noi - am prin 2 -3 de cand ies ). Atunci abia daca s-a scurs un pic pe cordelina hamacului, dar inauntru tot n-a patruns.
Carabiniera are rolul sa descarce/sa rupa legatura de absortie intre cordelina si restul hamacul;ui, ca apa sa nu poata patrunde.
Daca utilizez carabiniere, pe o parte fac cabestan. Simplu de realizat si oricat de tare l-ai solicita, se desface imediat cand termini cu el , practic doar il tragi jos din caraba.
Dincoace, fac unu reglabil - semicabestan blocat (vezi cartea de alpinism, ... baza)
Dar cel mai des ies fara carabiniere si fac acelasi nod de cel putin 8-9 ani incoace . E atat de simplu cum il vezi. Si indiferent cat de tare il tensionezi, nu scapa si cand vrei il poti desface usor.
Am fost de dimineata sa vad. E putina apa. Putina catre deloc.
Da asta-i curata tare. Am baut destula si am luat si la bidon.
E si perioada in care patrunzi mult mai greu pe zonele neumblate. Caldura, vegetatia abundenta, lipsa apei si urcusul is binevenite.
Am zis sa-i dau drept in sus. Printre crengile uscate, busteni, pietre, puieti de fag, liliac, tufe de mure, si tot felul de arbusti si tufe cu tepi, nu treci, ci te strecori.
Interesesant ca undeva la mijlocu urcarii am gasit pe un copac scrijelit cu ceva ani in urma. O trecut vremea, ... si nici nu ne-a dat seama,
Sus, cand speram sa iau o gura de aer proaspat, cand credeam ca dau de arbori adevarati, ce sa vezi, boschetareala.
Da nu asa cum ai vazut pana acu. Ci dinaia impenetrabila. Cam cat vezi tu in poza, cam atata vedeam si eu in fata.
Ma gandeam, ma, daca mistretul sau caprioara are loc, am si eu.Eeu da, dar rucsacul ...
Umbra nu, apa nu, loc nu.
Mi-am luat boscheti cat pentru doi ani (la asta ma gandeam atunci, acu nu mai zic asa).
Am bagat toata creascta numa pe narozii dinastea. Da-i fain, ca vezi treburi care pe poteca umblata nu le gasesti. Vizuini, pasari de prada, drumuri vechi. Cunosti mai bine padurea.
Amu daca meri si te pierzi si incepi sa te panichezi pacolo sa nu dai vina pe mine ca de aici ai vazut. Eu n-am treaba cu astea. De multe ori nu stiu unde sunt si pe unde merg si nici nu-mi pasa. Scopul e sa fiu in padure si sa umblu cat mai mult. Tot ce vreau e sa vad ce-i dincolo de dealu ala, sau ce urme or ramas in baltoaca sau noroiu ala.
Si spre deosebire de jungla, la noi mai patrunde si soarele.

Ieri o fugit o capriaora, in rest, am mai vazut si o vulpe. Altceva nimic.

Ieri ma gandeam pentru tura urmatoare sa caut ceva mai aerisit. Aiurea, ca azi deja am in plan sa dau o tura pe partea cealalta. Acolo padurile is si mai mari. Parcela e mult mai intinsa.

Baltoace dinalea cu mlastini, copaci fara coaja la baza, urme de mistreti o gramada.

Cu maceta inaintez relativ incet, insa fara ea ar fi luat dublu timp. Si ma gandeam stai sa vezi cand ies la loc fara boscheti ca o sa alerg. Pai ce crezi ca am mai iesit ?!

Da de unde.Toata ziua pe dinalea am bagat.

Maine ma duc sa ma plimb, sa culeg plante de ceai. Sa vad daca vine si Liviu, daca nu, oricum merg.

3 comentarii:

Anonim spunea...

pe unde is locurile astea pe unde tot umbli?ceva munti?

Micul Mester spunea...

In zona muntilor Aninei.

Cipm spunea...

Nu stiu cum de am sarit peste articolul asta.
Folosesc o carabiniera pentru prindere, insa am sa testez sistemul cu chinga si cordelina. Pare simplu si eficient.
Multumesc!