duminică, 23 septembrie 2012

miroase a toamna

Brandusa (de toamna) anunta in mod cert ca vara a trecut. Exact cum primavara tot brandusa (de primavara) vesteste ca ziua se va lungi si soarele va prinde tarie.
Clipa e cum ziceam, scurta . Ea dureaza doar atat cat inchizi ochiul si-l deschizi, ca urmate a unui reflex de umezire a ochiului (asa cred io, poate o fi altfel :))  ).
Perioada mea preferata din an pentru o iesire la padure este in mod cert cea cuprinsa intre mijlocu lu septembrie si mijlocu lu noiembrie.
Am dat o tura pe o vale mai boschetaria, ca pe picioare de deal am tot fost. Am vrut sa vad mai bine locurile unde vin animalele la apa.
La intrarea in padure am dat si peste caravana "din dragoste " :)) . Cred ca aia era, ca asa scria pe ea.

Am luat cu mine si cana de fag  si o lingura de carpen, sa le finisez asa din mers pe portinuile in care nu tre sa sar peste busteni, sa ma strecor pe sub crengi sau sa catar pe bolovani.
Asta-i fundu ala de lemn de care iti ziceam mai demult ca l-am inceput. E usor, subtire si tare. Ii numa bun de luat la drumetie. Pe el poti taia legumele, mezelurile, carnurile, painea, cozonacu, etc.Tot de pe el poti sa si mananci.
 
Is niste zone mai deschise paici, cu arborii mari, unde vezi departe si poti sa si alergi fara probleme, dar mai sunt si portiunile cu padure foarte tanara unde-i desis .
Ei bine unde-i boschetareala mare n-am ce poza ca nu se distinge nimic.
Valea se lateste dupa o vreme, ma trezesc pe un vechi drum de exploatare.
Asa ca mai pun cate o poza dinasta cu vreun tunel ce apare asa din senin pe drumu forestier.
Apoi mai e si cate un observator asa mai rablagit si o hranitoare dezafectata. Ma intreb care o fi motivul pentru care astea s-au depreciat .Ca nu mai au ce observa, nu mai are cine sau nu mai intereseaza pe nimeni? Dar na, probabil ca nu-i cazul sa generalizez ca e ceva specific anumitor zone, poate in alte parti se construiesc ... poate nu.
Nu mai dureaza mult si apare si cana din lemn de fag.
Parca as face ceva din stejar, mda e posibil. Ma duc sa vad ce primesc din padure.

Un comentariu:

Cătălin George Feștilă spunea...

trebuie sa fie super zona si in apropiere de locul in care locuiesti... presupun asta pentru ca la data de 22 la orele 17 faci poze si a doua zi apar pe blog ... este destul de repede.