miercuri, 10 octombrie 2012

inca un puukko

Discutam de cutitul utilitar, cutitu de mesterit ,dar si cutitu pe care io l-as lua oriunde si-mi fac toata treaba.
Amu stii cum ii, unu se simte bine cu alt gen de cutit, dar fiecare vorbeste despre ce-i place si intelege.
La o lama dinaia finlandeza (Polar) i-am pus un maner din mesteacan tot finlandez (ii dinala de la ei, ... ca si noi avem mesteacan dar am zis sa fie mai "finlandez" ca altele).Si na, mi-o si placut lemnu, e usor si tare.
Asa foarte pe scurt ii un puukko cu lama mai "specializata" pe cioplit decat altele de paici.
Varful ascutit iti permite sa intrii mai bine la detalii, chiar daca e mai greu un pic la intins margarina pe paine, ... dar na io nu manc margarina asa ca nu-mi pasa aspectul asta.
Si pentru ca-i cutitu simplu si teaca am zis sa ramana cat mai simpla. Important e ca sta bine cutitu in ea .
 
In mana zic ca sta bine (cand il ti, nu cand ii infipt) si permite o gramada de prize bune la cioplit. Acolo are si o felie de corn de vaca, ii felia aia ce o adus-o Vlad mai demult. I-am gasit intrebuintare.
Ii bun sa ai cutit, dar mai bun e sa si lucrezi cu el, sa nu ti-l iei si sa-l arunci in dulap si sa uiti de el acolo. Atunci mai bine iti iei o perdea noua :)) .

2 comentarii:

ovidiu padurariu spunea...

super fain cutitu asta, iaca-sa un as vrea si eu

Unknown spunea...

Bai, cuțitu' ca cuțitu', îi fain, n-ai ce zice, da' povestea de lângă el e super tare! ..."mai bine îți iei o perdea... :D "