joi, 20 decembrie 2012

Prastia

Si pentru ca te-am introdus in treaba asta cu prastia, am zis ca nu-i drept sa te las asa.
Pentru cine vrea sa-si faca si stie sau vrea sa invete sa impleteasca, chiar si imaginile astea sunt suficiente ca sa inceapa (in sensu ca io de multe ori dupa cate-o poza prindeam o idee care mai apoi o dezvoltam)
Io imi aduc aminte cand ma apucam de cate-o treaba cat de putine informatii gaseam si cum nu aveam de cine intreba.
Acu traim perioada aia din istorie in care informatiile le aflii cu usurinta dar lipseste dorinta de a mai face ceva, ... nu-i bine, deloc !
Amu stiu io ca nu-i cazu la tine, da io ziceam de altii :)) .
Asa, sa revin la prastie.
Pentru cine nu stie cum, n-are timp sau nu doreste sa-si impleteasca singur (ca spre exemplu si io stiu sa-mi zugravesc casa dar nu vreau, prefer sa vina altu sa faca asta timp in care io castig din ce-mi place) si vrea totusi o prastie, am facut trei modele diferite.
Toate au cam aceeasi lungime si acelasi principiu de functionare. Le-am impletit din fibre naturale (mai exact sfoara de canepa).
Asta-i primu model, ala de baza cum zic io.
Al 2 lea difera de primu ca are cosu tesut nu impletit, acesta fiind mai lat.
Iar al 3 lea are si "inelu" in care bagi degetu tot tesut , lucru care o face mai comoda decat pe primele doua. Iar cosu este si el tesut dar e chiar mai lat decat la modelul al 2 lea.
Aici le ai pe toate 3 ca sa le poti compara.
Io trag cu oricare si am tras destul si cu primu model. In prezent (de fapt de ceva vreme incoace) o folosesc pe aia din mijloc.
Dar asta din simplu fapt ca pe aia o am acu si cata vreme ma tine n-o mai schimb.
Acu depinde cat de mult tragi o data. Ca dupa mai mult de o ora de tras faci besica la deget cu primele doua modele, aia-i clar. A pai io puneam leucoplast si trageam mai departe :)) .
Spre exemplu, cu o prastie asemanatoare cu prima , unii trag si in campionate.
In rest a 3 a este un pic mai groasa decat primele doua pentru ca are cateva fire in plus in impletitura.
La toate trei pe capatul "liber" grosimea scade progresiv catre pamatuf, cum de altfel este si bine (exact ca la bici).
Desi nu-mi place (deloc) sa apar la "televizor" ti-am mai pus totusi o filmare pentru ca stiu cat de greu gasesti informatiile si stiu cat de mult conteaza sa nu incepi de la 0.

Si o sa vezi acolo ca dupa o scurta introducere is si cateva tehnici.
De tras, e cum ti-am zis. La tipu asta de arma tintele nu trebuie sa fie mici, pentru ca e foarte greu sa ai precizie cu ea.
E bine sa dezvolti intai o miscare cat mai naturala. Apoi sa exersezi precizia, dar asta doar in sensul ca piatra sa mearga cat de cat in directia in care doresti si nu in laturi.
Apoi poti incerca si cu ceva mai multa forta. Insa a lovi cu forta maxima este complet ineficient pentru ca atentia iti va fugi de la precizie si degeaba vei da tare daca nu vei mai nimeri.
Cum am zis si pe filmare zic si acu. Anume ca forta nu vine din numarul de rotiri, ci din miscarea de "biciure".
Cu prastia asta sa-ti inchipui ca e ca si cum ai arunca o piatra cu o mana foarte lunga, dar nu doar atat, ci si foarte flexibila. De aia piatra capata o miscare de rotatie si o viteza atat de mare incat vajaie si suiera prin aer (mai ales alea colturoase :)) ).
In rest iti recomand tinte mari (nu cum vezi la "televizoru" asta :)) ) pentru ca nici aia in concursuri nu trag la tinta mica. Io am pus aici imaginile astea nu doar ca sa vezi cam care-i treaba, dar ca sa te si motivezi un pic.
Amu nu inseamna ca imediat iesi si tragi de la 50 de metrii in pachetu de tigari :)) . Nu domle. Ci iti iei frumos o fata de masa veche si tragi de la 10 metrii.
Sa nu te grabesti si sa nu ai mari pretentii in timp scurt. Sa lucrezi cu placere si sa te bucuri de aerul curat. Sa te uiti intotdeauna inainte sa tragi si sa nu tragi niciodata mai mult decat vezi cu ochiu. Sa alegi zona in asa fel incat sa nu ranesti pe nimeni si nimic si sa nu creezi nimanui pagube. Nu face din distractia ta chin pentru altu.
Acestea fiind spuse, sper ca si prin treaba asta macar cativa din voi vor gasi un motiv in plus sa miste.
Se poate exersa foarte fain cu mingi de tenis. Meri in curtea scolii sau in sala si poti sa-ti faci de cap. Cu ele ai precizie buna, poti invata fain si nu risti nimic.
Numa bine.

4 comentarii:

Concretramirez spunea...

Excelent video. Curat manual de invatare. Lucrurile au evoluat mult de cand exersam si noi printre blocuri sau pe maidan. Noua ne lipsea capatul cu inel, il infasuram direct pe deget. De fapt, bratele erau niste sfori mai groase si mijlocul o bucata de piele. Minunat.

Micul Mester spunea...

Stiu, ca si io cu alea am inceput.Doua sfori una infasurata pe deget si cealalta cu un nod.
E diferenta mare intre alea si astea.
La astea nu exista sa se rasuceasca capatul liber in jurul celui fix si nici nu-ti zboara toata pratia din mana o data cu piatra :)) .
In plus ai si control mai bun si precizie mai mare. Apoi faptul ca nu-i atat de flexibila ca sfoara simpla, e un mare avantaj. Alta treaba buna este modul in care capatul liber se subtiaza catre pamatuf.

Anonim spunea...

cam cati bani ai vrea pentru modelul 3?

Micul Mester spunea...

Scrie-mi te rog la
moisavasile82@yahoo.com
si acolo vom povesti in detaliu fiecare aspect legat de oricare din cele trei sau alte modele de prastie.