luni, 18 martie 2013

cutit bun

E un cutit scandinav cu lama din otel carbon finlandeza (Polar). Ii foarte bun la mesterit (aici m-am entuziasmat , ca l-am comparat cu al meu cu care lucru, si na ... :)) ) si mere bine si la padure.
Zic ca-i dedicat pentru mesterit, pentru ca lama este specializata pe asa ceva, iar maneru l-am facut sa permita toate prizele de cioplit.
Din mesteacan arginitiu, dinasta de la noi ii si l-am pregatit cu multa vreme in urma.
Asta nu e de genu "butuc" sa-ti umple toata palma, pentru ca la cutitu asta nu taierea in forta cat precizia si lucru la finete le-am cautat. Desigur ca porti sa si tai in forta, dar pe langa asta ai control bun si la munca fina.
Teaca e din piele de ren, culoare neagra si il ii tot ce-i traba.
Cutitul cu tot cu teaca este foarte usor asa ca nu ai nici un motiv sa nu-l iei cu tine oriunde ai merge.
Apoi mai e si cat se poate de rezistent, mai cu seama ca lamele astea au poate cea mai lata tija (la fel si Lauri, ... ale de la Mora, Helle, Brusletto, etc is mai inguste) proportional cu latimea lamei.
Ma duc sa caut ceva frasin, sa vad daca o fi pe dealu asta vreunu cazut.

Niciun comentariu: