miercuri, 25 februarie 2015

cutite scandinave

Trei cutite cu dimensiuni diferite, forme si intrebuintari distincte, care au in comun taisul bine ascutit si eficienta maxima in lucru.
Dintre cele trei, pe asta mijlociu nu l-ai vazut inca. E un cutit lapon, cutit cu lama mare si maner lung.
Manerul l-am facut din lemn de tisa si corn de cerb, iar teaca din piele il tine foarte bine.
Cum ziceam, manerul e generos si umple bine palma, iar catre capat l-am ingustat chiar inainte de corn ca sa aiba cadere optima cand vine vorba sa tai prin lovire (am mai explicat miscarea lejera din incheietura).
Simplu si practic, asa iti arata cand se odihneste,
iar asa cand e gata de lucru.
 Eu zic ca desi nu esti pastor de reni si nu-l vei folosi cum il folosesc ei, totusi vei gasi in el avantajele unui leuku cand vine vorba de pregatit ustensilele pentru tabara si chiar un pic de degajat poteca in timpul deplasarii, pe care s-a mai intins cate un "spin" razlet. Apoi ai si avantajul unui cutit de drumetit, ca la o lama de 14,5 cm poti sa lucrezi fain la gatit si chiar sa cioplesti cate ceva.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Salut, aceste cutite sunt de vanzare? Daca sunt, imi spui te rog si un pret? Mi se par foarte frumoase si mi`as dori i eu unul

Micul Mester spunea...

Ceau.
Da, toate sunt de vanzare , pe al mare (leuku) l-am dat deja, pe restu le mai am.

Scrie-mi te rog mail la moisavasile82@yahoo.com
si-ti voi da toate detaliile.